Ifølge VG har 27-åringen dekket til Sparebank 1-logoen i åtte av ni TV-intervjuer med rettighetshaver Viaplay denne sesongen. Klæbo har blant annet plassert solbriller over logoen og hatt på seg hette når han er blitt intervjuet.

Logoen var imidlertid godt synlig på torsdagens pressetreff i Trondheim.

Langrennssjef Espen Bjervig uttalte til VG at han antok det var en glipp fra Klæbos side, men hovedpersonen selv vil ikke svare på om det er gjort med vilje eller ikke.

– Dere kan spørre så mye dere vil, men jeg kommer ikke til å kommentere det eller bruke mer tid på det. I helgen har jeg to mål: Å gå fort på ski og å få vist fram SpareBank-logoen mest mulig, sa Klæbo.

Langrennsstjernen er ikke en del av landslaget denne sesongen, men har en representasjonsavtale med skiforbundet. Avtalen innebærer blant annet at han skal vise fram forbundets sponsorer i intervjusituasjoner.